انواع بریج دندان , هزینه انجام بریج دندانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 37
:: بازدید ماه : 99
:: بازدید سال : 911
:: بازدید کلی : 3984

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

انواع بریج دندان , هزینه انجام بریج دندانی
یک شنبه 24 شهريور 1398 ساعت 14:13 | بازدید : 70 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

مزایای بریج دندانی :

بریج های دندانی دارای مزایای زیادی می باشند که عبارت می باشند از:

• زیبا ساختن لبخند
• سبب بهتر شدن جویدن و صحبت کردن می گردند.
• سبب حفظ شکل صورت فرد می شوند.
• ممانعت از جابجایی دندان های باقی مانده می شوند.
• توزیع نیروهای فشاری روی دندان نیش را به صورت صحیح با جایگزینی دندان های از دست رفته انجام دهند.

انواع بریج های دندانپزشکی

سه نوع اصلی بریج های دندان موجود می باشند که عبارت می باشند از:

بریج های معمولی:

متشکل از یک تاج دندان یا ایمپلنت در هر دو طرف دندان از دست رفته ، همراه با یک دندان مصنوعی (پونتیک) مابین آن ها می باشد. در واقع بریج ها ی سنتی ، رایج ترین نوع بریج می باشند که یا از پرسلان متصل به فلز و یا از سرامیک ساخته می گردند.

بریج معلق (Cantilever):

از این نوع بریج هنگامی استفاده می شود که دندان های مجاور تنها در یک سمت دن ان از دست رفته وجود داشته باشد . استفاده از این نوع بریج ها زیاد رایج نمی باشد و در مورد دندان هایی که در عقب دهان قرار دارند و می توانند فشار بیشتری به دندان هاغی دیگر وارد سازند و به آن ها آسیب وارد سازند ، استفاده نمی گردد.

بریج مریلند ( بریج رزین باند یا بریج مریلند هم گفته می شود):

این نوع بریج از پرسلان ، یا لثه و دندان های پلاستیکی پشتیبانی شده به وسیله چارچوب فلزی تهیه می شوند . بال های فلزی در هر سمت بریج به دندان های موجود فرد پیوند زده می شود.

فرآیند کاشت بریج دندانی

فرآیند کار به این صورت می باشد که در نخستین جلسه درمانی جهت گرفتن یک بریج دندان ، دندان های اباتمنت ( پایه ) آماده می گردد. آماده سازی عبارت می باشد از شکل دهی دوباره دندان ها مجاور با از بین بردن قسمتی از مینای دندان آن ها می باشد که اجازه می دهد تا فضای کافی جهت نصب یک تاج روی آن ها به وجود بیاید. و بعد یک قالب از دندان از دست رفته تهیه می شود تا به عنوان یک مدل ، از روی آن بریج ، دندان مصنوعی ( پونتیک ) و تاج ساخته گردد. اغلب دندانپزشک یک بریج موقت را جهت پوشاندن و محافظت از دندان ها و لثه ها تهیه کرده و ان را تا هنگامی که بریج اصلی ، آماده شود ، نصب می نماید.

 بریج موقت برداشته شده و بریج دائمی جدید جهت دست یابی به تطبیق مورد نیاز بررسی و تنظیم می شود. امکان دارد به چند جلسه دیگر جهت بررسی وضعیت چارچوب فلزی نیاز باشد. ایم مسئله بستگی به شرایط فرد دارد . در صورتی که بریج دندانی ثابت ( دائمی ) باشد امکان دارد دندانپزشک به صورت موقت آن را در جای خود سمنت نماید ( نصب کند) تا اطمینان حاصل کند که بریج دندان به صورت صحیح در جای خود قرار گرفته است. بعد از چند هفته ، دندانپزشک این بریج را به صورت دائم به محل مورد نظز نصب می کند.

هزینه بریج دندان:

هزینه بریج دندان با توجه به نوع بریجی که برای فرد انتخاب می گردد و همین طور منطقه ای که بریج در آن انجام می گردد ، امکان دارد متفاوت باشد . بیمه کلینیک دندانپزشکی هم به توجه به طرح دندانپزشکی فرد درصدی از مبلغ را متقبل می شود.

مدت دوام بریج دندان:

امکان دارد بریج دندان از 5 تا 15 سال دوام داشته باشد ولی باید توجه شود که اگر فرد بهداشت دهان و دندان های خود را به خوبی رعایت کند و معاینات منظمی انجام شود ، طول عمر بریج ثابت حدود 10 سال افزایش پیدا خواهد کرد.

آیا بریج دندان سبب دشوار شدن غذا خوردن می شود یا نه؟

زمانی که دندان های تز دست رفته با یک بریج جایگزین می شوند ، در حقیقت باید غذا خوردن را آسانتر سازند . بهتر می باشد فرد تا زمانی که به بریج عادت می کند ، از غذاهای نرم و به صورت تکه تکه استفاده نماید.

تاثیر بریج دندان در نحوه صحبت کردن فرد:

زمانی که فردی دندان های خود را از دست می دهد ، امکان دارد نتواند به درستی صحبت کند . پوشاندن بریج دندانی متناسب با دندانهای قدامی به این فرد می تواند کمک نماید تا به درستی صحبت کند.

نحوه مراقبت از بریج دندانی:

ازآنجایی که بهتر نتیجه دادن بریج ( با توجه به نوع انتخاب شده ) به پایه محکمی که در اطراف دندان ها می باشد ، بستگی دارد ، لذا سالم و محکم نگه داشتن باقی دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به خاطر همین هم می باشد که فرد می تواند با مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان ، و همین طور استفاده روزانه از دهان شویه ضد عفونی کننده ، از پوسیدگی دندان ها و همین طور بیماری لثه که سبب از دست دادن دندان می شود ؛ جلوگیری نماید.

فرد می تواند نحوه صحیح مسواک زدن و نخ کشیدن دندان را به صورت صحیح از دندانپزشک و یا متخصص بهداشت یاد بگیرد . در صورتی که یک برنامه منظمی جهت پاک کردن بریج دندان وجود داشته باشد ، این مسئله می تواند به تشخیص خرابی در مراحل اولیه کمک نموده چون با پاک نمودن بریج می تواند پیش بینی بهتر از خرابی آن داشته باشد.

در ضمن باید اشاره کنیم که برخورداری از یک رژیم غذایی متعادل هم برای تغذیه مناسب از اهیمت زیادی برخوردار می باشد.همچنان که قبلا هم اشاره داشتیم رعایت بهداشت دهان و دندان به خوبی می تواند طول عمر بریج های دندانی ثابت را حدود 10 سال افزایش دهد.

 

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: